Parole

Jaunumu saņemšana

Parakstieties uz portāla
"Debеts-Kredīts" bezmaksas jaunumu saņemšanu un saņemiet likumdošanas jaunumus un citu noderīgu informāciju

Ok

Atteikties no nosūtīšanas

Mūsu partneri:


Jaunumi » Ministru Kabinets atbalsta valsts virzību uz e-rēķinu elektronisku apriti
Izdrukāt

Ministru Kabinets atbalsta valsts virzību uz e-rēķinu elektronisku apriti

05.09.2024

3. septembrī Ministru kabinets (MK) izskatīja rīkojuma projektu par Atveseļošanas fonda projekta “Finanšu dokumentu aprites digitalizācija, izveidojot centralizētu finanšu dokumentu maiņvietu” pases un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu. Tā mērķis ir veidot centralizētu finanšu dokumentu maiņvietu attaisnojuma dokumentu jeb e-rēķinu elektroniskās aprites nodrošināšanai. Projekta īstenošana ļaus Valsts ieņēmumu dienestam (VID) nodrošināt iespēju strukturētā formā saņemt e-rēķinu datus par iekšzemes darījumiem nodokļu maksātāju (Business to Business) segmentā, informē Valsts ieņēmumu dienests.

Paredzēts, ka nodokļu maksātāju B2B (Business to Business) segmentā obligātās iekšzemes e-rēķinu aprites nodrošināšanai tiks ieviests risinājums decentralizētai e-rēķinu apritei, izmantojot trīs elektroniskos nosūtīšanas veidus, un datu struktūrai tiks izmantots tikai Eiropas Savienības vienotais e-rēķiniem piemērojamais standarts un specifikāciju kopums.

VID pārziņā esošajās datubāzēs tiks glabāta pilna e-rēķinu informācija tādā apmērā, kādā to nodrošinās konkrētā datu aprites kanāla pārzinis. VID datubāzē tiks saņemta e-rēķina informāciju par katru darījumu atsevišķi. Datu analīzes vajadzībām VID apstrādās e-rēķinu datus, lai veiktu turpmāku datu analīzi individuālā veidā starp nodokļu maksātāju e-rēķinu apmaiņas rezultātā saņemtajiem datiem.

Tā kā ir nepieciešams stratēģiskā līmenī plānot un nodrošināt visas valsts pāreju uz digitālu dokumentu apriti, ir lietderīgi visu valsts digitālu dokumentu pieeju un apriti veidot vienotā kopējā konceptā un stratēģijā valsts līmenī, lai darbības nedublētos un nodokļu maksātājam nevajadzētu vienu un to pašu informāciju ievadīt dažādās nesaistītās informācijas sistēmās. Tādā veidā tiktu nodrošināta efektīvāka informācijas un datu aprite gan nodokļu administrācijai, gan nodokļu maksātājiem, gan arī citām iestādēm.

Vērtējot attaisnojuma dokumentu elektroniskās apstrādes praksi Latvijā, secināts, ka pašlaik  rēķinu elektronisko sagatavošanu visaktīvāk izmanto uzņēmumi, kuri darbojas telekomunikāciju, mediju, apdrošināšanas, nekustamā īpašuma apsaimniekošanas jomā.



Atstāt savu komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējieties ar savu lietotāju vai reģistrējieties!
Sestdiena
2024. g. 14. septembris
Pr Ot Tr Cr Pt St Sv
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
 

Valūtas kursi

 
Par portālu Portāla noteikumi Sazinies ar mums Paziņot par kļūdu Reklāma Rekvizīti Video  

Tālrunis: 28331590     E-pasts: info@d-k.lv   www.d-k.lv

Copyright © 2009 — 2022 Latvikon

SIA "LATVIKON" Ģertrūdes iela 63, Rīga, LV-1011 LV40003167602