Ar grozījumiem likumā, kas stājās spēkā 5.aprīlī, ir novērstas praksē konstatētās problēmas un digitalizēts darbinieku prasījumu izskatīšanas process - www.d-k.lv


Ar Grozījumiem likumā “Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā”, kas stājās spēkā 5.aprīlī, ir novērstas praksē konstatētās problēmas un digitalizēts darbinieku prasījumu izskatīšanas process, informē Maksātnespējas kontroles dienests.

Grozījumos ir veiktas izmaiņas attiecībā par darbinieku aizsardzību fizisko personu maksātnespējas procesos – ja darbinieka darba devējam tiks pasludināts fiziskās personas maksātnespējas process pēc 2023.gada 14.septembra, tad darbinieku aizsardzība (izmaksa no darbinieku prasījumu garantiju fonda (turpmāk – DPGF)) tiks nodrošināta arī šajos maksātnespējas procesos. Svarīgi norādīt to, ka, lai nodrošinātu darbinieku aizsardzību un vienlīdzību darba devēju starpā, sākot ar 2023.gada 1.oktobra visām fiziskajām personām, kuri šobrīd nodarbina darbiniekus, būs pienākums maksāt uzņēmējdarbības riska valsts nodevu.

Lai novērstu praksē konstatētās problēmas ar šiem grozījumiem nodrošināta:

  1. darbinieku prasījumiem ir jāiekļaujas 12 mēnešu periodā pirms maksātnespējas pasludināšanas;
  2. maksātnespējas process nedrīkst būt izbeigts.

Grozījumi paredz, ka turpmāk šādos gadījumos no DPGF tiks segti darbinieku prasījumi par pirmo maksātnespējas procesa periodu un neskatoties uz to, ka tas jau būs izbeigts, izmaksas no DPGF tiks veiktas.

Lai digitalizētu darbinieku prasījumu izskatīšanas procesu noteikts, ka maksātnespējas procesos, kas uzsākti pēc 2023.gada 31.decembra, maksātnespējas procesa administratori darbinieku prasījumus Maksātnespējas kontroles dienestam iesniegs tikai izmantojot Elektroniskās maksātnespējas uzskaites sistēmu.