Uzņēmuma reklāmas vai reprezentatīvie izdevumi - www.d-k.lv


Вопрос

Firmai, kura nodarbojas ar hostingu, samaksāts par „vārdu”, kurš turpmāk tiks izmantots internetā, firmas- pasūtītāja mājaslapā.

Kā pareizi noformēt- tā ir reprezentācija vai tomēr reklāma?



Ответ

"Reklāmas likuma" 1.pantā ir izskaidrots, ko nozīmē reklāma.

Reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.

Tātad, reklāma ir visas izmaksas, kas rodas, lai reklamētu savu saražoto produkciju, sniedzamos pakalpojumus, bet nevis pašu uzņēmumu. Reklāmas mērķis - pēc iespējas plašākas masas iepazīstināt ar produktu, veicināt tā atpazīstamību, pastāstīt par produkta izmantošanas iespējām, kvalitātes īpašībām. Reklāmas primārais mērķis ir piesaistīt pēc iespējas vairāk pircēju.

Savukārt, likuma "Par UIN" 6.panta 1.daļas 5.punktā teikts, ka reprezentācijas izdevumi ir nodokļa maksātāja izdevumi tā prestiža veidošanai un uzturēšanai sabiedrībā pieņemto standartu līmenī.

Prestižs ir sekmīgas darbības, pozitīva devuma, sasniegumu, popularitātes radīts augsts novērtējums, sabiedrības atzinība un cieņa, ko nosaka sabiedrības attīstības pakāpe, vērtīborientācija, piederība noteiktam sabiedrības slānim.

Tātad, reprezentācijas izdevumi ir izdevumi, kas, savā ziņā, reklamē uzņēmumu. To viens no mērķiem ir darīt atpazīstamu pašu uzņēmumu un tikai pēc tam produktu, ko tas piedāvā.

Ņemot vērā visu iepriekš minēto, Jums pašiem ir jāizvērtē, vai Jūsu konkrētajā gadījumā tiek reklamēti uzņēmuma sniegtie pakalpojumi (reklāmas izdevumi) vai pats uzņēmums (reprezentācijas izdevumi).