Firma saņēma pavadzīmi par 100 vizītkartēm. Vai izdevumus par vizītkaršu iegādi var attiecināt uz firmas izdevumiem, vai arī tie ir reprezentācijas izdevumi? Kā šis darījums atspoguļojas grāmatvedības uzskaitē?
Reklāma - tas ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts paziņojums vai pasākums jebkurā formā vai jebkurā veidā, kura mērķis ir veicināt preču vai pakalpojumu popularitāti, vai arī to pieprasījumu.
Vizītkaršu vērtību var attiecināt uz reklāmas izdevumiem, kas saistīti ar firmas saimniecisko darbību, ja tajās ir šis paziņojums par firmas darbību.
Ja vizītkartē nav paziņojuma par firmas profesionālo darbību, tad vizītkaršu vērtība ir jāattiecina uz reprezentācijas izdevumiem.
Ja vizītkaršu vērtība (nosacīti) ir 100 lati + 22% PVN, tad reprezentācijas izdevumi grāmatvedības uzskaitē atspoguļojas šādi:
D 5721 K 5310 8,80 40% no nodokļa rēķinā norādītā PVN
D 8290 K 5310 13,20 60% neatskaitāmais PVN palielina apliekamo ienākumu (UIN deklarācijas 9.rinda)
D 7770 K 5310 40 reprezentācijas izdevumi
D 8290 K 5310 60 reprezentācijas izdevumi palielina apliekamo ienākumu (UIN deklarācijas 9.rinda)