Remonts dzīvoklī, kurš tiek izmantots kā ofiss - www.d-k.lv


Вопрос

Firma pērk dzīvokli ofisam un veic remontu pašu spēkiem, materiāls remontam tiek pirkts uz firmu. Zemesgrāmata noformēta uz firmu.

Saskaņā ar zemesgrāmatu nekustamais īpašums kontēts kā pamatlīdzeklis.

Vai šim dzīvoklim, kas tiek izmantots kā ofiss, ir jābūt nedzīvojamo telpu statusam? Vai drīkst norakstīt šī nekustamā īpašuma nolietojumu- 10%?

Izdevumi dzīvokļa remontam ir izdevumi, kuri saistīti ar saimniecisko darbību?



Ответ

Ja firma nopērk dzīvokli, kurš iepriekš tika izmantots dzīvošanai, un tajā vēlas ierīkot ofisu, tad tai ir jāgriežas vietējā pašvaldībā, lai mainītu šī dzīvokļa lietošanas veidu. Tālāk pašvaldības izdotais dokuments par minētā dzīvokļa lietošanas veida nomaiņu jāiesniedz Valsts zemes dienestā, kur šis dzīvoklis jau tiks piereģistrēts kā biroja telpas.

Attiecībā uz pamatlīdzekļu amortizācijas normām, - tās nosaka uzņēmuma vadība. Ēkām, biroja telpām tās visbiežāk ir 10% gadā.

Tā kā uzņēmuma biroja telpas tiks izmantotas Jūsu saimnieciskās darbības veikšanai, tad to tekošais remonts būs izdevumi, kuri saistīti ar Jūsu firmas saimniecisko darbību.